Får jag be om största, möjliga, tysssssssssssssssstnad....

Nu kan grannarna slappna av ett tag och jag kan äntligen få visa vad som hänt sedan tisdagen efter påsk:

 Här har vi stuvat in en del av vårt bohag i vardagsrummet. Resten staplades i sovrummet.
 Här är vårt matrum med väggen kvar mot köket.
 Här är köket innan vi satte igång.
 Här är matplatsen där vi brukade sitta och dricka vårt lördagskaffe.
  Tjohej! Nu är väggen ett minne blott, liksom skåp och allt annat vi hade.
 Det här var en intressant detalj som dök upp när väggarna lossnade.
 Här är grabbarna som jobbade väldigt flitigt och skötte logistiken på ett fantastiskt sätt!
 Nu är golvet lagt. Snyggt. Ek.
 Det börjar ta form...

 Avlångt blir det, men vi får in ljus från två håll.
  
 Nu börjar det se ut som ett kök.
 Sett från matrumsdelen.

 Kakel och spjäll på plats.
  
  Och här får jag äntligen lägga in lite mat i kylen som vi saknat under några veckor.

 På min födelsedag fick vi hjälp av elektrikerna att sätta upp vår nya taklampa. Snyggt blev det!

Under Valborgshelgen har vi försökt att komma iordning, men det är damm precis överallt! Och när man börjar torka bort det förvandlas det till blöt lera och lämnar spår efter sig som ser ut som hånskratt åt våra envisa försök att få fram en ren yta.
Vi har börjat få in gamla grejor i köksskåp och lådor, men vi har också varit ute och shoppat nya saker, bl a stekpannor till induktionshällen (se förtvivlan i föregående inlägg), en kökspall och lite andra småprylar. Det märkligaste var att vi var ute i nästa 4 timmar och sprang i affärer, utan att bli irriterade på varandra, och då var vi faktiskt inne en sväng på IKEA också! (Vi gjorde två stopp - en för kaffe och smörgås och en för 5-kronors korv på IKEA. Jag antar att om man håller blodsockret i schack så är det lite lättare att stå ut med köer och folk som springer kringer fötterna på dig..)
Vi håller på att prova in gardiner, men där är vi inte riktigt överens. Fast ändå, så är vi nog det. Vi har bara inte hittat den rätta gardinen ännu.
Under upplockandet ur kassar och inplockandet på nya ställen i nya skåp, upptäckte jag att vi glömt att rita in ett städskåp! Så nu är nästa projekt att bygga om vårt gästrum till stor klädkammare - med städskåp!
Åsså vill jag köpa en ny soffa, å nya balkongmöbler, å nya altanmöbler..... Jag tror inte att man kan ändra på en detalj efter 19 år och tro att det inte skulle påverka resten av lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0