Köksrenoveringen har startat

Nu har äntligen startskottet gått! Vi har ritat kök ihop med Marbodal och med vår snickare. Vi har fått offert på vitvaror och ett datum när allt ska komma igång. Så nu är det dags att börja puzzla hemma. Låter väl enkelt..?
 
<suck> Jag har sån ångest över det faktum att jag måste slänga saker så jag avvaktar och avvaktar... Jag får inte tummen ur att göra någoting. Så fort jag kan tassar jag ner till vardagsrummet, tar på mig skygglapparna, stirrar på TV:n eller på ett Sudoku, eller sätter mig vid datorn. För mitt eget välbefinnande kör jag tvättmaskinen så det låter som om jag är effektiv och gör något i alla fall.
Men samtidigt är det något inom mig som gillar läget, att bli tvingad att göra det som går emot mina principer. Jag vill inte samla saker på hög, men om jag någon gång fått något av någon så kan jag inte slänga det, för jag är rädd att såra. Någon. Någon kanske inte bryr sig...? Någon kanske skulle uppskatta om det inte var så mycket saker överallt...? Hursomhelst så ska jag sortera nödvändiga/icke nödvändiga pryttlar i två högar och sen får vi se. Jag kan inte omvändas över en natt...!

Men vi är äntligen på gång! Och så är våren. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0