Varde ljus.....

Det är fantastiskt att se hur köket växer fram, eller ålar fram kanske man ska säga eftersom vi nu har ett väldigt avlångt kök. Förut var det litet och avlångt, men nu är det avlåååååångt. Och det kommer in ljus från två håll utan att det sitter en vägg emellan och tar bort genomflödet! Det känns VÄLDIGT annorlunda. Och annorlunda betyder bra i det här läget.

Nu har vi levt utan kylskåp sen långfredagen och jag börjar sakna kylskåpsprodukter såsom kall fil och juice. Däremot är jag jättetrött på grillbarsmat och att äta ute överhuvudtaget. Det ska bli skönt när spis och ugn är på plats, fast det behöver inte innebära att jag kommer att laga mat det första jag gör. Nej, först ska jag läsa manualer och försöka begripa mig på hur en varmluftugn fungerar, vad själv-rengöring innebär och hur fort vatten kokar på en induktionshäll (under förutsättning att kastrullen klarat magnettesten. Se föregående inlägg).
Men det är en bit kvar till det är dags för test.

Status på köksbyggnationen är: golvet är lagt, stommarna till skåpen är ditsatta, kran och diskmaskin är kopplade, kaklet blev satt och klart torsdag - fredag v17, då snickare- & elektrikergänget festade i Hemsedal och målaren var sjuk. Han, Kakel-Lars, fick jobba helt ostört.
Idag har jag fått veta att de gamla lagren av tapeter inte är så lätta att göra sig av med, så målaren ska kleta på något som ska jämna ut ytan så han kan tapetsera och måla när den torkat. Det hette något speciellt, men jag tog emot meddelandet på en ljudstudsande mobiltelefon och är inte säker på att jag uppfattade allt målaren sa. Men han sa att det skulle lukta som lacknafta när vi kommer och hem och därför se till att lägenheten blir ordentligt vädrad innan vi lägger oss. Kanske vaknar vi bakfull i morgon bitti....?

To be continued....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0