Ja, det är mååååååndag morgon......

Det känns inte alls så tungt med måndagar, när man väcks av solens strålar och småfåglars drill. Visserligen startar de sina serenader redan kl 4, men det finns värre ljud att vakna av. Regn och åska t ex.
Lyckopillren från förra veckan var bl a att få se ett av mina gudbarn visa upp sig i Lisebergshallen med något som jag tror kallas Street dance, att ringa Cypern och få höras Maddes röst för första gången på ett par år och personligen får säga Grattis på .. -års dagen (Nix! Jag avslöjar inte en dams ålder!) och att i lördags träffa ett glatt gäng, ihop med god mat, dryck, efterätt (Tiramisu står högt på min efterrättslista, Marianne!) och få avhandla ämnen som hamnade både mellan himmel och jord, men också i skikten ovan det, och utanför det och så vidare..... En rolig idé som kom upp var att sälja Öbergs kortlek som expansions-kit, för alla som tröttnat på de vanliga fyra färgerna och begränsningen Ess till Kung. Exakt hur den skulle se ut kom vi nog aldrig fram till, men vi hade väldigt trevligt medan vi spånade.

Och Marianne var och fixade Tiramisu...?

I går, söndag, var vi på väg att undersöka kaféernas mystiska värld igen och per rekommendation skulle det bli Ahlströms på Korsgatan. Men när vi kom dit visade det sig vara Stängt på söndagar. Det var väl precis det som var en av sakerna jag gnydde om tidigare. Att inte ha öppet på söndagar.... Det är ju då jag har tid och lust att fika!


Så vi gick snett över gågatan och hamnade på Café Brulé. Gott kaffe (Gevalia?) och en salami/brie-macka med ett mycket spänstigt bröd. Gott, men dyrt. Jag räknade ut att jag tyckte att det var 15 kronor för dyrt. Per person.
På vägen tillbaka till bilen gick vi förbi Butterick's och där var fönstren fyllda med Flower-Power-kläder, i maskeradsyfte antar jag. Det luktade 60-tal lång väg och jag visste inte riktigt vad jag skulle tycka. Men en sak gjorde jag i alla fall - jag log med hela ansiktet!
Peace! Not war!

Kommentarer
Postat av: agneta

Efter att ha varit på en 2:a-vågen möhippa (alltså när man gör andra försöket att formalisera den "evig" kärleken) och druckit bubbel från 8.30 - 22.30 så undrar jag inte om Big Brother skulle vara klassat som barn-teve i jämförelse med de diskussioner och samtal som vi hade i lördags. När kvällen var över visade det sig att de flesta INTE trodde på Äktenskapet utan när-bo, kär-bo, lust-bo samt one-nighters var de föredragna alternativen. Dock delades detta inte av den blivande bruden förstås. MEN hon hade mycket svårt att på skivinspelningen sjunga Anders istället för Tommy i Carloas gamla slagdänga. Hm..... Symptom? Att måla vinkällare var en bra sysselsättning igår. Önskar att jag hade Tinas glada och enkla liv.. Caféspaning!

2008-05-19 @ 12:03:08
Postat av: agneta

..och att jag stavar FEl på Carola (och annat) beror schälvklart på marineringen av hjärnbarken och inte på mina åsikter om Häggkvistskans sång. Vänta nu. Hon var väl gift Sögaard? Kärleken är eeevig, men föremålen skiftar...

2008-05-19 @ 12:07:15
Postat av: Teddan

A girl got to do, what a girl got to do.
Och mitt öde är att hitta livets njutningsställen.
Fast att måla vinkällaren tyder ju på framtida njutningar, eller hur...? Vi kommer snart och inspekterar.
Det där med möhippa lät ju roligt, i alla fall bubbel-biten. Och för att bidra i debatten så tycker
jag att vara kär-bo och när-bo är samma som att var gift.

Och man får stava Corala precis som man vill, har jag bestämt!

2008-05-19 @ 13:11:40
Postat av: agneta

Hej! Tänkte felstava ett nytt inlägg. Jag vill tipsa om ett jättemysigt lunch-/fikaställe i Stockholm, närmare bestämt i Solna (ni vet där de utser Nobelpristagare i Medicin, där Hagasessornas slottspark med Fjärilsmuséet och på andra sidan Brunnsviken Ulriksdals slott finns samt sist men ICKE MINST Sveriges Bästa fotbollslag AIK finns). Ta er till E4 norr om Stocholm, passera Haga Norra- och Frösundaviksavfarten. Ta av mot Silverdal och sväng direkt höger tillbaka söderut igen på lilla vägen som går parallellt med E4. Ta av mot Ulriksdals Trädgårdar och njut av vackra växter i handelsträdgården och därefter god mat eller gott kaffebröd i caféet längst bort i anläggningen. Mums...

2008-05-22 @ 16:18:13
Postat av: Teddan

Ha, ha, ha....! Nu fick du in mycket Stockholm på några få rader.
Ulriksdals Trädgårdar låter lite som Botaniska - en oas mitt i stan.
Och jag har ju varit på fjärilsmuseét som du nämner, men Ulriksdals slott tror jag inte att jag varit på. Eller...?
Om drygt en vecka träffas vi och då får vi vrål-fika med mammas kakor! :-D

2008-05-26 @ 10:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0