Gudmodern i Botaniska

Tjoho! Sicken höjdarvecka jag hade förra veckan! Räkfrossa på Restaurang Räkan med min man i torsdags, blomstermässan på Liseberg i fredags och fika i Botaniska med nästan alla mina gudbarn i lördags. Och solen sken över oss hela tiden.... Blommor, barn och räkor är en kombination som går att tillämpa både här och där. Räkmacka med gudbarnen bland vinröda tulpaner (Burgundy) och ljusgröna gräsmattor. Jag kände mig lycklig och priviligierad och mitt hjärta är nu fyllt av glada minnen.

(Nästan) hela gänget samlat i Botaniska

Jag försöker att samla på positiva saker, för det känns så mycket bättre att återuppleva glada minnen än att älta dåliga saker som ändå inte går att ändra på. Hellre dubbel dos av glädje, än sorger i förskott eller efterskott. Men jag har haft (har?) den dåliga vanan att i förväg försöka se vilka katastrofer som kan inträffa och förbereda mig på dem, för att sedan andas ut när min hjärnas Hesa Fredrik blåser faran över. Men det är jättejobbigt och jag anstränger mig verkligen för att visualisera den ljusa sidan av tillvaron i förväg, för jag har inga problem att jubla i efterskott eller att rida på vågen efter en lycklig händelse.
"Don't underestimate the power of the dark side"
Hmmmm..... Men visst brukar väl alltid den goda sidan vinna...? Även om det är bad guys och bad girls som är de mest attraktiva, mest karismatiska och färgstarka, så brukar de ljushyade, blonda och bleka vinna. I alla fall i filmens värld. Jag är varken blond eller.... Nåja, jag är inte blond, men tänker hålla mig på vinnarsidan ändå. För jag utgår från att det är på den sidan jag befinner mig. Men gör inte alla det? Är inte alla människor goda? Om du frågar någon, vem som helst, så svarar väl ingen: "Nej! Jag är OND och smider djävulska planer för att utrota mänskligheten!" Vissa kanske svarar ödmjukt att: "God och god... Jag gör så gott jag kan" och rodnar klädsamt. Men framför spegeln tror jag att vi ser en god människa oavsett vad andra tycker. I våra egna ögon är våra syften goda, eller är jag naiv som tror att folk överhuvudtaget tänker....?

Kommentarer
Postat av: Gitte

Aaaaw, så härligt det låter med utefika - blommor - ungar...

Så pussetivt det låter med att leta efter guldkornen och glädjeämnena!
Här får du ett glädjeämne till: Tanken på dig får mig att le och känna värme.
*kram*

2008-05-14 @ 11:50:20
URL: http://www.nogg.se/maxlove
Postat av: Teddan

Ååååå, söta Gitte! Du är ju också en av glädjeämnena från förra veckan. Att du tog kontakt igen efter, vad kan det vara, 10 år?

Jag lägger guldkornet i min samling och breder ut mitt leende ytterligare. Tack!

2008-05-14 @ 13:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0