Sjung om studenten....!

Har inte tid och blogga så mycket nu, eftersom det är studentfest, på studentfest, på studentfest... Och det är hur roligt som helst! Strålande väder och sommarklädda ungdomar med champagneglansiga ögon - vad mer kan man önska?
Och apropå önska... Jag var på Liseberg för att gratta ett 11-årigt gudbarn när jag snubblade på en 10-krona. (Ja, jag har faktiskt för stora sandaler och snubblar på det mesta...) Eftersom alla andra klev över den och jag var den enda som såg den, så bestämde jag att den skulle jag satsa på Cloettahjulet. Varpå jag stegade fram, la min 10:a på en bricka och kompletterade med ytterliggare en 10:a för att täcka hela brickan, och vann 2 kg kexchoklad. Hurra, vad glad jag blev! Jag ÄLSKAR kexchoklad! Om jag delade med mig till gudbarnet? Jodå, det gjorde jag allt, men kanske inte så jättemånga...


Det blev inget fikande i söndags, mer än på hemmaplan, så jag har inget nytt att rapportera för tillfället, men nu har jag i alla fall börjat fylla på med lite bilder.

P.S. Måste visa bilden på gudbarnet Frida när hon var på studentbalen på Valand. Killen var hennes kavaljer för kvällen. Fotot är klippt ur länken nedan.



http://www.lerum.se/Invanarservice/Skolsidor/Lerums-gymnasium/Bildgalleri/Bal/

Kommentarer
Postat av: Madde H

Visste inte att du hade en blogg :) va kul!

Oj gick hon på lerumsgymnasium där ser man :)

Där går ju jag med, och nästa år är det min tur ;)

Ha de bra hälsa Harald!

(jag har också en blogg tror du ser länken ovan )

2008-06-16 @ 09:50:06
URL: http://maddeleonora.bloggagratis.se
Postat av: Teddan

Hej Madde!

Jag tänkte fråga hur ni hade det i Grekland - men nu kan jag ju läsa om det på din blogg. :) Kul!!



Då kan vi hålla lite koll på varandra - vad som händer och fötter. Och om du har något bra fika-ställe-tips är du välkommen att dela med dig även av den informationen. Nu är ju du så där, typ väldigt ung, och kanske inte känner till vad jag menar med kaféer eller med nostalgi, men om du har något ställe som du tycker sticker ut från "vanliga" kaféer så får du gärna tipsa mig. :)



Kram!

Gudmor Tina

2008-06-16 @ 12:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0